Hyviin kokemuksiin uppoutuminen tekee aivoistasi positiivisemmat

Olen puhunut viime aikoina aivoissasi vallitsevasta kielteisestä vinoumasta, joka estää sinua monella tavalla olemasta onnellinen ja siitä, miten voit kumota kielteisen vinouman yksinkertaisen hyvän vastaanottamisen tekniikan avulla.

Hyvän vastaanottaminen ei ole mikä tahansa tekniikka, vaan se perustuu uusimman aivotutkimuksen saamaan tietoon siitä, mikä saa aivot huomaamaan ja tallentamaan alitajuntaan myös positiiviset kokemukset.

Olen oppinut hyvän vastaanottamisen tekniikan neuropsykologi Rick Hansonin kirjoista ja Positive Neuroplasticity Professional Training -koulutuksesta.

Hyvän vastaanottaminen sisältää neljä vaihetta:

1) Huomaa tai luo hyvä kokemus
2) Syvennä hyvää kokemusta
3) Sisäistä hyvä kokemus
4) Linkitä hyvä kokemus (valinnainen)

Hyvän vastaanottaminen on yksinkertaisimmillaan tietoista hyviin kokemuksiin uppoamista.

Jo alle puoli minuuttia kestävä hyvään kokemukseen uppoutuminen riittää saamaan aikaan sen, mitä aivot eivät muuten tekisi:

tallentamaan hyvän kokemuksen alitajuntaasi.

Kun hyvä kokemus tallentuu alitajuntaasi, se täyttää positiivisten asioiden kaivoa, joka täyttyy huomattavasti hitaammin kuin alitajunnassasi oleva negatiivisten asioiden kaivo.

Se että negatiivisten asioiden kaivo täyttyy nopeammin kuin positiivisten asioiden kaivo, johtuu kielteisestä vinoumasta.

Niin kauan kuin alitajunnassasi oleva negatiivisten asioiden kaivosi täyttyy nopeammin kuin positiivisten asioiden kaivo, sinun on vaikea olla syvästi onnellinen.

Onnellisuus on psykologi David Myersia mukaillen läpitunkeva kokemus siitä, että elämä on hyvää.

Jos tietoisuudessasi ja alitajunnassasi on reilusti enemmän negatiivisia kuin positiivisia asioita, on vaikea saavuttaa läpitunkevaa kokemusta elämän hyvyydestä.

Mitä täydempi alitajunnassasi oleva positiivisten asioiden kaivo on, sitä syvemmin ja kokonaisvaltaisemmin koet elämän hyväksi. Sitä onnellisempi olet.

Valmennustehtävä:

Tämän viikon ajan käytä hyvän vastaanottamisen tekniikkaa tietoisesti vähintään kaksi kertaa päivässä.

Hyvä kokemus, johon uppoudut, voi olla vaikka kuinka pieni. Se voi olla maukas aamupala, se että ehdit töihin ajoissa, pieni pysähtyminen kesken työpäivän, tai ihan mitä vaan.

Onnenhetkiä päivääsi<3

Lue myös

Syvä ja kestävä onnellisuus syntyy näiden kahden asian tasapainosta
– Helppo ja nopea tapa katkaista negatiiviset ajatukset
– Syvemmälle onnellisuuteen osa 1: Mielihyvä onnellisuuden osatekijänä
– 8 tapaa joilla aivoissasi vallitseva kielteinen vinouma estää sinua olemasta onnellinen
– Onnellisuus- ja onnettomuusansat

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *